Marka samochodu produkowanego przez Fabrykę Samochodów Ciężarowych (od 1995 Daewoo Motor Polska, później Andoria Motors, obecnie Intrall Polska) w Lublinie. Pierwsze lubliny - model Lublin-51 - produkowano na licencji radzieckiej. Pierwszy wóz zjechał z taśmy 7 listopada 1951. Produkcja tego modelu trwała do roku 1959, potem została zastąpiona przez rodzimą konstrukcję Żuk.
grudzień 1948 - decyzja o uruchomieniu montowni o wydajności 12 tys. szt/rok; 1950 - rozszerzenie planów do 25 tys. szt/rok i produkcję; 7 listopada 1951 - pierwsze pojazdy z FSC w Lublinie; 1959 - zakończenie produkcji.
- Dane techniczne:
- długość: 5525 mm
- rozstaw osi: 3300 mm
- kabina: początkowo drewniano metalowa, a następnie metalowa
- rama: metalowa, nitowana
- skrzynia ładunkowa: drewniana, o powierzchni 5,85 m2, przystosowana do montażu pałąków i brezentowej opończy
- zawieszenie zależne na resorach piórowych, półeliptycznych z przodu amortyzatory z tyłu resory pomocnicze
- ogumienie: 7.50 - 20"
- układ kierowniczy bez wspomagania z globoidalną przekładnią ślimakową
- hamulce bębnowe, hydrauliczne, jednoobwodowe na wszystkie koła
- silnik gaźnikowy sześciocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony wodą, typu M-51
- średnica cylindra: 82 mm
- skok tłoka: 100 mm
- pojemność skokowa: 3840 cm2
- stopień sprężania: 6,2
- moc: 70 KM (51,5 kW) przy 2800 obr./ min.
- maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500 obr./ min.
- sprzęgło suche
- skrzynia biegów czterobiegowa, niezsynchronizowana
- przekładnia główna o przełożeniu: 6,67
- zbiornik paliwa: 90l
- prędkość maksymalna: 70 km/h
- zużycie paliwa: 26 litrów/100 km
- masa własna: 2,71 tony
- masa przyczepy: do 3,5 tony
- ładowność: 2,5 tony